Subject: Palume selgitust tubakaseaduse osas
From: "Merike Koppel" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Aive Telling",Viorica Tšaikovski <[email-masked]>, "Hellika Teder" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Dec 2024 11:47:22 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeerium

Palume teie tõlgendust tubakaseaduse (TubS) § 22 lõikele 4.

TubS § 22 lõike 4 kohaselt on keelatud müügiks pakkuda ja müüa tubakatoodet 
ning tubakatootega seonduvat toodet, mis on muu tootega ühtsesse 
müügipakendisse pakendatud. Säte teenib selle piirangut vaadates ilmselgelt 
müügiedenduse piiramise eesmärki.

Kas TubS § 22 lõiget 4 tuleb tõlgendada selliselt, et:

a.	sellest tulenevalt on keelatud müügiks pakkuda ja müüa tubakatoodet ning 
tubakatootega seonduvat toodet vaid siis, kui see on faktiliselt muu tootega 
ühte müügipakendisse pakendatud või
b.	tuleb sätet tõlgendada nii, et selle alusel on keelatud müügiks pakkuda 
ja müüa tubakatoodet ning tubakatootega seonduvat toodet ka ühtse 
pakkumisena olukorras, kus tubakatoode ning tubakatootega seonduv toode ei 
ole füüsiliselt pakendatud muu tootega ühtsesse müügipakendisse, kuid 
tubakatoodet või tubakatootega seonduvat toodet müüakse pakkumisena, kus 
tubakatootega seonduva toote ostmisel saab sama müügitehinguga kaasa 
tubakatoote või tubakatootega seonduva toote ehk müügihind on komplektil.

Küsimus on tõusetunud olukorras, kus tubakatootega seonduva tootega koos 
müüakse ühe müügipakkumise raames tubakatooteid. Mõlemad tooted 
(tubakatootega seonduv toode, tubakatoode) on eraldi pakendites, ei ole 
ühtses müügipakendis, kuid neid müüakse ühtse pakkumisena ühe müügitehingu 
raames. Tegemist ei ole TubS § 26 lg 1 p 2 olukorraga, kuna juba 
müügipakkumine ise sisaldab selle hinna eest tubakatoodet ja tubakatootega 
seonduvat toodet ehk müügileping sõlmitakse „komplekti“ peale, mistõttu ei 
ole võimalik öelda, et just mingi osa komplektina pakutust on tasuta või 
jaemüügihinnast madalama hinnaga. Tarbijal on võimalik osta tubakatootega 
seonduv toode ka eraldi, kuid sellisel juhul ei saa kaasa muid tooteid. 
Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote soodushinnaga või tavalisest 
jaemüügihinnast madalama hinnaga müümine ei ole keelatud, mistõttu ei saa ka 
öelda, et soodustus tehakse teisele tootele tulenevalt esimese toote 
ostmisest. Tarbija ei pea ostma ühte toodet, et saada teist, vaid ta ostabki 
tooted kui sellised. Küll aga saab tarbija kõik tooted ühe pakkumisena 
„komplektina“ ostes soodsamalt, kui eraldi ostes. TTJA hinnangul on tegemist 
müügiedendusvõttega.

Palume Sotsiaalministeeriumilt kirjalikku selgitust, kas TubS § 22 lõige 4 
keelab tubakatootega seonduva toote ja tubakatoote koos ühe komplektina 
müümise olukorras, kus tooted on eraldi müügipakendites.

Heade soovidega ja ette tänades

Merike Koppel

Ettevõtluse osakonna juhataja

|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10a 10122 Tallinn